Informationsträff med anledning av RusForests företrädesemission

Stockholm, 2012-03-22 09:29 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

RusForest vill ta tillfället i akt att bjuda in till en presentation av RusForest och den pågående företrädesemissionen.

RusForests målsättning är att utvecklas till en ledande oberoende integrerad skogskoncern i Ryssland med en årlig avverkning om upp till 2,9 miljoner kubikmeter. Bolagets totala sågproduktion förväntas att, efter färdigställandet av pågående investeringar, gradvis öka upp till 500 000–550 000 kubikmeter sågade trävaror.

För att färdigställa de pågående sågverksförbättringarna, få bort återstående flaskhalsar och täcka det rörelsekapitalbehov som finns innan de åtgärder som initierades under 2011 har fått full effekt, krävs ytterligare kapital. Med anledning av detta har RusForests styrelse beslutat om att genomföra en nyemission, vilken kommer att tillföra Bolaget cirka 452 miljoner kronor före emissionskostnader, med företrädesrätt för existerande aktieägare.

Datum för

informationsmöte:           27 mars 2012

Tid:                                    18:30–20:00

Plats:                                 Royals festvåning på Grand Hôtel i Stockholm,

entré korsningen Stallgatan/Blasieholmsgatan

Handeln med teckningsrätter i RusForest pågår mellan den 21 mars och 30 mars 2012. Teckningsperioden löper mellan den 21 mars och 4 april 2012. För ytterligare information kring företrädesemissionen, vänligen se RusForests hemsida på www.rusforest.com

Efter presentationen serveras enklare förtäring med dryck. Då antalet platser är begränsat är det först till kvarn-principen som gäller vid anmälan, som sker via e-mail till: robert.eriksson@vostoknafta.com eller på telefon: 08- 545 015 50

Anmälan till informationsmötet vara oss tillhanda senast klockan 12:00 måndagen den 26 mars.

RusForest ABs Certified Adviser på First North är Pareto Öhman AB.