Årsstämma

FENIX OUTDOORS ÅRSSTÄMMA I SOLNA 2012-05-10

Vid Fenix Outdoors årsstämma i Solna den 10 maj 2012 omvaldes till styrelse;

Åke Nordin, Anders Hedberg, Mats Olsson och Sven Stork. Sven Stork omvaldes som styrelsens ordförande.

Årsstämman godkände styrelsen förslag om utdelning och beslutade om en utdelning med kronor 3,00 per aktie, avstämningsdag den 15 maj 2012. Utbetalning genom Euroclear beräknas tidigast ske den 18 maj 2012.

Årsstämman godkände styrelsens förslag för riktlinjer för ledande befattningshavare innebärande marknadsmässiga villkor som gör att bolaget kan rekrytera, utveckla och behålla ledande befattningshavare. Ersättningen skall bestå av fast lön, pension och övriga förmåner. Den sammanlagda ersättningen skall vara marknadsmässig och konkurrenskraftig och avspegla medarbetarens ansvarsområde och befattningens komplexitet. Utöver fast lön skall ledningen även kunna erhålla rörlig ersättning, vilken skall vara baserad på resultat- och lönsamhetsmål. För ledande befattningshavare är den rörliga ersättningen maximalt 50 procent av grundlönen. Ersättning skall inte utgå i form av optioner eller andra aktierelaterade incitamentsprogram.

Årsstämman beslutade om ett sammanlagt styrelsearvode om 200 000 kronor att fördelas enligt 100 000 kronor till styrelseordförande och 50 000 kronor till övriga ersättningsberättigade ledamöter.

Årsstämman beslutade vidare att ej genomföra split 1:2 enligt förslag givet från enskild aktieägare.

VD, Martin Nordin, informerade om väsentliga händelser under 2011 samt kvartal 1 2012.