GN Store Nord igangsætter aktietilbagekøbsprogram på DKK 300 mio.

København, 2013-08-14 08:09 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- På baggrund af den nuværende aktietilbagekøbsbemyndigelse vil et såkaldt ”Safe Harbor” aktietilbagekøbsprogram på DKK 300 mio. blive igangsat i dag og afsluttet senest d. 21. marts 2013. Den nuværende bemyndigelse tillader GN at erhverve op til 10% egne aktier.

Aktietilbagekøbsprogrammet igangsættes for at reducere virksomhedens aktiekapital. GN’s beholdning af egne aktier forud for igangsættelsen af det nye aktietilbagekøbsprogram udgør 6.943.079 aktier, hvilket svarer til 4,0% af den samlede aktiekapital.

Aktietilbagekøbsprogrammet bliver igangsat efter bestemmelserne i EU-kommissionens forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003, også kaldet ”Safe Harbor” – reglerne, som sikrer, at selskabet er beskyttet mod overtrædelse af insiderlovgivningen i forbindelse med tilbagekøbet. GN har valgt Nordea til at forestå aktietilbagekøbet. Nordea vil i henhold til separat aftale med GN købe aktier på vegne af GN og vil i henhold til denne aftale træffe sine handelsbeslutninger uafhængigt af og uden indflydelse fra GN med hensyn til købstidspunktet, og i øvrigt inden for tidsrammen angivet i denne selskabsmeddelelse.

Følgende rammer er fastlagt for GN’s aktietilbagekøbsprogram:

• Der vil maksimalt blive tilbagekøbt aktier svarende til en samlet kursværdi på DKK 300 mio. ved en pris på eksempelvis DKK 117 pr. aktie er det maksimale antal aktier, der kan tilbagekøbes 2,6 mio. stk., hvilket svarer til ca. 1,5% af GN's aktiekapital.
  • Det maksimale antal aktier, der kan blive tilbagekøbt på en handelsdag er 114.786 svarende til 25% af den gennemsnitlige daglige handel i selskabets aktier i juli 2013 og maksimalt 10.389.825 aktier kan tilbagekøbes i perioden.

Hver syvende handelsdag vil GN offentliggøre antallet af tilbagekøbte aktier og deres værdi via en selskabsmeddelelse til NASDAQ OMX Copenhagen. GN kan på ethvert tidspunkt stoppe programmet, såfremt dette sker, vil det blive meddelt via en selskabsmeddelelse til NASDAQ OMX Copenhagen.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Michael Bjergby

Director – IR, Communications, CSR & Treasury