Referat generalformsamling

År 2015, den 30. oktober, kl. 12.00, afholdtes ordinær generalforsamling i

SSBV-Rovsing A/S

CVR-nr. 16 13 90 84

på selskabets adresse, Dyregårdsvej 2, 2740 Skovlunde.

Bestyrelsesformand Kalle Hvidt Nielsen bød velkommen og oplyste, at advokat Jens Folker Bruun i overensstemmelse med vedtægternes pkt. 11 var udpeget til at lede generalforsamlingen som dirigent.

Dirigenten oplyste, at indkaldelse til generalforsamlingen havde været annonceret gennem NASDAQ OMX den 9. oktober 2015 og ved fremsendelse af e-mails / breve samme dag til alle aktionærer, som havde begæret at modtage indkaldelse på denne måde.

På generalforsamlingen var repræsenteret 11 kapitalejere ved fremmøde eller fuldmagt, der samlet repræsenterede nominelt kr. 7.108.136 (142.162.732 stk. aktier) svarende til 47,5 % af selskabets samlede kapital på 14.975.547,65 kr. (299.510.952 aktier) og 47,5 % af stemmerettighederne.

Dirigenten konstaterede med generalforsamlingens tilslutning, at generalforsamlingen gennemførtes med nedenstående dagsorden:

1. Ledelsesberetningen om Selskabets virksomhed i det forløbne år.
  2. Fremlæggelse af årsrapport for 2014/15
  3. Godkendelse af resultatopgørelse og status samt beslutning om decharge til bestyrelse og direktion.
  4. Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport.

Dirigenten bemærkede, at punkterne 1 og 2 henholdsvis 3 og 4 ville blive behandlet samlet.

Bemyndigelse til bestyrelsen til køb af Selskabets egne aktier.

1. Beslutning om overordnede retningslinjer for Selskabets incitamentsaflønning af bestyrelse og direktion
  2. Valg af bestyrelse
  3. Valg af revisor
  4. Eventuelle forslag fra bestyrelse eller aktionærer

Forslag fra bestyrelsen:

Warrantprogram til CEO Julian Bott.

1. Ændring af bemyndigelse til bestyrelsen til udstedelse af tegningsoptioner til bestyrelse og/eller medarbejdere.
  2. Ændring af bemyndigelse til bestyrelsen til at forhøje selskabets aktiekapital som påkrævet som følge af udnyttelsen af bemyndigelsen foreslået under 9(2).
  3. Ændring af Bilag 1 til vedtægter

Der var ikke indkommet forslag fra aktionærerne.

Dirigenten gav herefter ordet til bestyrelsens formand, Kalle Hvidt Nielsen, for så vidt angik dagsordenspunkt 1 og 2.

Kalle Hvidt Nielsen gennemgik derefter Selskabets virksomhed i det forløbne år og nøgletal fra selskabets årsrapport.

Aktionærerne fik herefter anledning til at stille spørgsmål til beretningen og årsrapporten.

Kalle Hvidt Nielsen gav ordet tilbage til dirigenten.

Dirigenten konstaterede herefter, at beretningen var godkendt, hvorefter dirigenten fortsatte med dagsordenspunkterne 3 og 4 – godkendelse af   årsrapport, beslutning om decharge til bestyrelse og direktion, og beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport.

Dirigenten fremhævede revisionspåtegningen på side 22 i årsrapporten, hvoraf fremgik, at revisionen ikke havde givet anledning til forbehold. Revisorerne var dog fremkommet med supplerende oplysninger. Dirigenten oplæste de supplerende oplysninger fra revisorerne i årsrapporten, s. 22.

Dirigenten foreslog derefter, at eventuelle afstemninger som udgangspunkt af praktiske årsager blev afholdt mundtligt, medmindre der konkret viste sig behov for en skriftlig afstemning. Generalforsamlingen tilsluttede sig dirigentens forslag.

Dirigenten konstaterede herefter, at generalforsamlingen havde godkendt resultat og status og meddelt decharge til direktion og bestyrelse samt truffet beslutning om overførsel af årets resultat som foreslået. Der udbetales ikke udbytte.

Pkt. 5:  Bemyndigelse til bestyrelsen til køb af Selskabets egne aktier

Forslaget frafaldtes af bestyrelsen i henhold til generalforsamlingsindkaldelsen.

Pkt. 6:  Beslutning om overordnede retningslinjer for Selskabets incitamentsaflønning af bestyrelsen og direktionen

Bestyrelsen havde stillet forslag om, at de overordnede retningslinjer for selskabets incitamentsaflønning af bestyrelse og direktion ændredes. Forslaget var vedlagt som bilag til indkaldelsen til den ordinære generalforsamling. Dirigenten gennemgik forslagets hovedlinjer.

Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen vedtog forslaget.

Pkt. 7:  Valg af bestyrelsesmedlemmer

Dirigenten oplyste, at Henrik Elbæk Pedersen, Johannes Rovsing og Christian Hvidt ønskede at fratræde som medlemmer af bestyrelsen.

Kalle Hvidt Nielsen, Greg Sims og Søren Anker Rasmussen havde tilbudt at fortsætte som medlemmer af bestyrelsen. Endvidere stillede bestyrelsen forslag om, at Jørgen Hauglund indtrådte i bestyrelsen.

Jørgen Hauglund var ikke til stede. Det blev oplyst, at han ikke havde ledelseshverv i andre erhvervsdrivende virksomheder.

Der blev ikke stillet forslag om andre kandidater til bestyrelsen. For så vidt angik de siddende bestyrelsesmedlemmer henvistes til oplysningerne i årsrapporten, s. 49-51.

Dirigenten konstaterede herefter, at generalforsamlingen valgte Jørgen Hauglund til bestyrelsen, og at Kalle Hvidt Nielsen, Greg Sims og Søren Anker Rasmussen blev genvalgt.

Kalle Hvidt Nielsen takkede de afgående bestyrelsesmedlemmer for deres indsats.

Pkt. 8:  Valg af revisor

Bestyrelsen havde foreslået genvalg af BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab.

Dirigenten konstaterede herefter, at der ikke var andre forslag til revisor, og at generalforsamlingen havde vedtaget forslaget.

Pkt. 9:  Eventuelle forslag fra bestyrelse eller aktionærer

Der var stillet følgende forslag:

• Bestyrelsen havde foreslået følgende tilføjet som pkt. 6.1 i vedtægterne vedrørende warrantprogram til selskabets administrerende direktør Julian Bott:

Selskabets generalforsamling har den 30. oktober 2015 vedtaget at udstede i alt 7.500.000 tegningsoptioner til selskabets administrerende direktør Julian Bott svarende til nominelt DKK 375.000,00 aktiekapital. De udstedte og tegnede warrants optjenes med 1/3 årligt således at den første tredjedel DKK 2.500.000 warrants er optjent 1. november 2015, mens den næste tredjedel vil være optjent den 1. november 2016 og den sidste tredjedel 1. november 2017. De øvrige vilkår for de udstedte warrants fremgår af bilag 1 til disse vedtægter”.

• Bestyrelsen havde endvidere foreslået, at bemyndigelsen i vedtægternes pkt. 6.2 til bestyrelsen til udstedelse af tegningsoptioner blev forlænget til 31. oktober 2020 og ændredes til at omfatte 12.000.000 warrants, som giver ret til at tegne kapital for nominelt DKK 600.000 svarende til 12.000.000 aktier á DKK 0,05.

• Bemyndigelsen til bestyrelsen til at forhøje selskabets aktiekapital (vedtægternes pkt. 6.3) foreslåedes som en konsekvens heraf ændret til nominelt DKK 600.000.

• Endelig havde bestyrelsen foreslået, at pkt. 1.1.1 i Bilag 1 til vedtægterne blev ændret til:

Selskabet har udstedt 7.500.000 warrants til dets administrerende direktør Julian Bott, og herudover er bestyrelsen bemyndiget til at udstede i alt 12.000.000 warrants svarende til nominelt DKK 600.000 aktiekapital”.

I øvrigt foreslog bestyrelsen Bilag 1 til vedtægterne korrigeret, således at 1 aktie nominelt er på DKK 0,05, jf. vedtægternes pkt. 3.2.

Bestyrelsens forslag blev vedtaget.

Der var ikke indkommet forslag fra aktionærerne.

---ooOoo---

Da dagsordenen herefter var udtømt, konstaterede dirigenten, at generalforsamlingen hermed var tilendebragt. Dirigenten takkede for opgaven som dirigent og gav herefter ordet til bestyrelsens formand, Kalle Hvidt Nielsen.

Kalle Hvidt Nielsen takkede for god ro og orden på generalforsamlingen.

Som dirigent:

_____________________