Copenhagen Capital A/S - Periodemeddelelse for 3. kvartal 2015.

Copenhagen Capital A/S skal hermed afgive periodemeddelelse for 3. kvartal 2015. Selskabet offentliggør ikke finansiel information som del af periodemeddelelser.

Driften af Copenhagen Capital A/Ss ejendomme forløber som forventet. I forbindelse med istandsættelse af lejligheder og genudlejning til højere leje er der fortsat mindre planlagt tomgang.

Den 11. september 2015 offentliggjorde selskabet, at det havde indgået aftale om at købe ejendommen Ewaldsgade 6, 2200 København N til overtagelse den 1. november 2015. Ejendommen er en velbeliggende boligejendom, dog med et mindre erhvervslejemål, og der vurderes at være en høj lejesikkerhed samt et godt udviklingspotentiale i ejendommen. Ejendommen er købt til en værdiansættelse på 15,95 mio. kr., svarende til et forventet startafkast på ca. 3,50%.

Copenhagen Capital A/S har den 22. oktober 2015 efter godkendelse i Finanstilsynet offentliggjort prospekt vedrørende optagelse til handel af DKK 25.316.666 fordelt på 25.316.666 stk. aktier a DKK 1,00. NASDAQ OMX har tillige godkendt optagelsen til handel og officiel notering. Heraf var DKK 11.666.666 fordelt på 11.666.666 stk. aktier udbudt med fortegningsret for selskabets hidtidige aktionærer, idet de resterende aktier var udstedt og registreret i Erhvervsstyrelsen. Tegningsretter har kunnet handles i perioden fra den 27. oktober 2015 til og med den 9. november 2015. De nye aktier kan tegnes frem til og med den 11. november 2015.  Tegningskursen er fastsat til DKK 1,20 pr. ny aktie, og tegningen er garanteret af Dansk OTC. Selskabet forventer at offentliggøre resultatet af udbuddet den 17. november 2015 herunder forventningerne til 2016.

Den lagte strategiplan følges, og der forhandles løbende om nye ejendomskøb. Velbeliggende ejendomme er fortsat efterspurgte som følge af generelt lavere renter og deraf følgende lavere afkastkrav hos markedsdeltagerne. Der forventes i 2. halvår yderligere positiv værdiregulering af Copenhagen Capital A/Ss ejendomme.

Copenhagen Capital A/S fastholder forventningerne om et resultat i 2015 på mellem 1,0 og 2,0 mio. kr. før værdireguleringer af selskabets ejendomme, regulering af gæld til markedsværdi og skat samt effekten af kapitaludvidelsen.

HUG#1965450

Download for meddelelse.pdf