Jeudan A/S - Delårsrapport for 1.-3. kvartal 2015

København, 2015-11-18 11:51 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Delårsrapport for 1.-3. kvartal 2015

• Resultat før kurs- og værdireguleringer (EBVAT) udgjorde DKK 433 mio. mod DKK 335 mio. for samme periode sidste år.

• Driftsresultat (EBIT) udgjorde DKK 540 mio. mod DKK 485 mio. samme periode sidste år.

• Rentedækning (EBIT + renteindtægter / renteomkostninger) på 4,98 gange. Knap 80% af Koncernens gældsforpligtelser har fast rente på ca. 0,83% p.a. i gennemsnitligt ca. 10 år.

• Omsætning på DKK 921 mio. mod DKK 866 mio. samme periode sidste år.

• Positiv kursregulering af finansielle gældsforpligtelser på DKK 115 mio. mod en negativ regulering på DKK 677 mio. samme periode sidste år.

• Resultat før skat blev DKK 546 mio. mod DKK -335 mio. samme periode sidste år.

• Pengestrømme fra driften udgjorde DKK 445 mio. (DKK 40,2 pr. aktie) mod DKK 260 mio. (DKK 23,5 pr. aktie) samme periode sidste år.

• Ejendomsinvesteringer i København for DKK 580 mio., hvoraf hovedparten overtages i fjerde kvartal.

• For hele 2015 fastholdes forventningerne til et resultat før kurs- og værdireguleringer (EBVAT) på niveauet DKK 540-570 mio., svarende til en stigning på 20-25%, på baggrund af en omsætning på ca. DKK 1,2 mia.

Yderligere oplysninger:

Per W. Hallgren, adm. direktør, tlf. 7010 6070

Jeudan er Danmarks største børsnoterede ejendoms- og servicevirksomhed. Koncernen investerer i og driver større kontor-, bolig- og detailejendomme i København. Koncernen tilbyder i Jeudan Servicepartner et bredt udbud af ejendomsrelaterede rådgivnings-, service- og bygningsydelser. Strategien sigter mod fortsat vækst og lønsomhed, baseret på kerneværdierne ordentlighed, dygtighed og tilgængelighed. Koncernen har 350 medarbejdere. Selskabets aktier er noteret på Nasdaq Copenhagen (JDAN). www.jeudan.dk.

275.pdf