NP3 Fastigheter emitterar förtagsobligationer om 350 mkr

NP3 Fastigheter AB (publ) ("NP3") har emitterat ett icke-säkerställt obligationslån om 350 mkr med en löptid om fyra år på den nordiska marknaden.

Obligationerna löper med en rörlig ränta om STIBOR 3m + 450 räntepunkter och har slutligt förfall i april 2021. Obligationslånet har ett rambelopp om 700 mkr. NP3 kommer att ansöka om notering av företagsobligationerna på Nasdaq Stockholm.

Emissionslikviden kommer huvudsakligen att användas till generella verksamhetsändamål däribland fastighetsförvärv.

SEB och Swedbank har varit finansiella rådgivare och bookrunners i samband med obligationsemissionen och Gernandt & Danielsson Advokatbyrå har varit juridisk rådgivare till NP3.

Informationen lämnades för offentliggörande den 7 april 2017 kl. 08:00 CET.

För mer information, vänligen kontakta:

Andreas Nelvig, Verkställande direktör
E-mail: andreas@np3fastigheter.se
Telefon: +46 70 31 31 798

Linda Ekman, Ekonomichef
E-mail: linda@np3fastigheter.se
Telefon: +46 60 777 03 10

NP3 är ett kassaflödesorienterat fastighetsbolag med fokus på kommersiella förvaltningsfastigheter med hög direktavkastning i norra Sverige. Per den 31 december 2016 uppgick fastighetsbeståndet till 787 000 kvm uthyrningsbar yta fördelat på 197 fastigheter inom segmenten handel, industri/logistik, kontor och specialfastigheter. Fastighetsbeståndet är indelat i sex marknadsområden: Sundsvall, Gävle, Dalarna, Östersund, Umeå och Luleå. Fastighetsvärdet uppgår till nära 6,2 miljarder kronor. NP3-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Mid Cap. Läs mer på www.np3fastigheter.se

Viktig information
Utgivning, publicering eller distribution av detta pressmeddelande kan i vissa jurisdiktioner vara olaglig. Mottagaren av detta pressmeddelande ansvarar för att använda detta pressmeddelande och informationen häri i enlighet med tillämpliga regler i respektive jurisdiktion. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om, eller inbjudan till, att förvärva eller teckna några värdepapper i NP3 Fastigheter AB (publ) i någon jurisdiktion, varken från NP3 Fastigheter AB (publ) eller någon annan.

NP3 Fastigheter emitterar förtagsobligationer om 350 mkr