Kanadalainen Global Container Terminals tilaa lisää Konecranes RTG -nostureita terminaaleihinsa

GCT Canada Limited Partnership on tilannut kymmenen Konecranes kumipyöräkontti (RTG) -nosturia Brittiläisessä Kolumbiassa sijaitseviin terminaaleihinsa. Nosturit täyttävät USA:n dieselmoottorien EPA Tier 4f -päästövaatimukset. Sopimus allekirjoitettiin helmikuun 2018 alussa.

Neljä nosturia toimitetaan GCT Vantermin terminaaliin Vancouveriin vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä. Loput kuusi RTG:tä toimitetaan GCT Deltaportiin Deltaan samoin vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä. Terminaaleissa on entuudestaan yhteensä kaksitoista Konecranes RTG -nosturia.

Nyt tilatut nosturit ovat erittäin ekotehokkaita, ne säästävät merkittävästi energiaa, vähentävät päästöjä ja ovat samanlaisia kuin GCT:n nykyiset Konecranes RTG:t. Tuottavuutta tehostavalla, aktiivisella kuormanhallinta (Active Load Control) -järjestelmällä varustettujen 16-pyöräisten nostureiden nostokapasiteetti on 40 tonnia. Ne voivat pinota yksi yli viiden konttia päällekkäin, ja pukin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi seitsemän konttia rinnakkain. Lisäksi nosturit varustetaan automaattiohjauksella, Auto-TOS-raportointijärjestelmällä sekä automaattipaikotus-ominaisuudella, johon kuuluu myös konttipihanäyttö ohjaamossa. Samat ominaisuudet päivitetään myös GCT:n nykyisiin RTG-nostureihin.

”GCT on ollut erittäin tyytyväinen RTG-nostureidemme suorituskykyyn, ja on hienoa, että he ottavat käyttöön myös kuljettajaa auttavia ominaisuuksiamme”, sanoo Heikki Kreku, projektipäällikkö, Konecranes Port Cranes.

Lisätietoja:
Lehdistö
Jussi Suhonen, Regional Sales Director, region Americas, Konecranes
Sähköposti: jussi.suhonen@konecranes.com tai puhelin: +1 281 610 2576

Sijoittajat:
Eero Tuulos, sijoittajasuhdejohtaja, Konecranes
Sähköposti: eero.tuulos@konecranes.com tai puhelin: +358 20 427 2050

Tämä lehdistötiedote on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2017 yrityksen (vertailukelpoisen yhdistetyn yhtiön) liikevaihto oli yhteensä 3 136 miljoonaa euroa. Konsernilla on 16 400 työntekijää ja 600 toimipistettä 50 maassa. Konecranes Oyj:n A-sarjan osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).

Deltaport_Konecranes RTGs 2016 delivery_medium