Beslutning om fremsættelse af betinget, frivilligt tilbud

Selskabsmeddelelse
27. april 2018

MÅ IKKE OFFENTLIGGØRES, PUBLICERES ELLER UDLEVERES DIREKTE ELLER INDIREKTE I ELLER TIL NOGEN JURISDIKTION, HVIS DETTE VILLE UDGØRE EN OVERTRÆDELSE AF GÆLDENDE RET ELLER REGULERING I DEN PÅGÆLDENDE JURISDIKTION

NeuroSearch A/S ("NeuroSearch") har i dag modtaget meddelelse fra Gefion Group Investments A/S ("Gefion") om, at Gefion har besluttet at fremsætte et betinget, frivilligt offentligt overtagelsestilbud til aktionærerne i NeuroSearch om at erhverve den samlede aktiekapital i NeuroSearch (eksklusive eventuelle egne aktier) mod et kontant vederlag på DKK 4,00 pr. aktie ("Tilbuddet") med forbehold for visse vilkår og betingelser.

Tilbuddet vil være betinget af, at Gefion opnår accept eller på anden måde erhverver aktier (eksklusive NeuroSearchs egne aktier) svarende til mere end 50 % af aktiekapitalen og stemmerettighederne i NeuroSearch, at Gefion opnår godkendelse fra Nasdaq Copenhagen A/S til opretholdelse af NeuroSearchs børsnotering efter gennemførelsen af indskuddet af Gefion i NeuroSearch, og at der forud for afvikling af Tilbuddet ikke foretages nogen former udlodning til aktionærerne i NeuroSearch.

Tilbuddet er også betinget af, at der ikke på den ordinære generalforsamling den 30. april 2018 træffes beslutning om likvidation af selskabet (dagsordenens pkt. 4.2), eller om at selskabet omdannes til et investeringsselskab (dagsordenens pkt. 4.1 b). Da bestyrelsen vurderer, at det er i aktionærernes interesse at få lejlighed til at tage stilling til Tilbuddet, trækker bestyrelsen forslaget på den ordinære generalforsamling om, at NeuroSearch træder i likvidation og anbefaler aktionærerne at stemme imod omdannelse af selskabet til et investeringsselskab.

Herudover vil Tilbuddet indeholde en række sædvanlige betingelser, herunder at NeuroSearch har udøvet sin virksomhed på sædvanlig vis.

Der henvises til Gefions meddelelse offentliggjort dags dato for yderligere detaljer (vedlagt).

Gefion skal offentliggøre et tilbudsdokument inden fire uger efter dags dato, og NeuroSearchs bestyrelse vil herefter drøfte Tilbuddet og, i henhold til bekendtgørelse om overtagelsestilbud, udsende en redegørelse med fordele og ulemper ved Tilbuddet. Bestyrelsen anbefaler NeuroSearchs aktionærer at afvente denne redegørelse, før de eventuelt accepterer Tilbuddet.

Allan Andersen, Adm. direktør, mobil 4016 3864.

Om NeuroSearch
NeuroSearch A/S (NEUR) er noteret på Nasdaq Copenhagen A/S.

Denne meddelelse henvender sig ikke til aktionærer i NeuroSearch A/S, hvis deltagelse i Tilbuddet kræver udstedelse af et tilbudsdokument, registrering eller andre aktiviteter, bortset fra hvad der kræves i henhold til dansk ret. Tilbuddet er ikke fremsat og vil ikke blive fremsat hverken direkte eller indirekte til aktionærer bosiddende i nogen jurisdiktion, hvor fremsættelse af Tilbuddet eller accept heraf ville være i strid med den pågældende jurisdiktions lovgivning. Enhver person, der kommer i besiddelse af denne meddelelse eller noget andet dokument, der henviser til Tilbuddet, forventes og forudsættes af egen drift at indhente alle nødvendige oplysninger om eventuelle gældende begrænsninger samt at overholde disse.

Denne meddelelse udgør ikke et tilbud om eller en opfordring til at købe værdipapirer eller en opfordring til at tilbyde at købe værdipapirer i henhold til Tilbuddet eller i øvrigt. Tilbuddet fremsættes udelukkende på baggrund af et af Finanstilsynet godkendt Tilbudsdokument, som indeholder de fuldstændige vilkår og betingelser for Tilbuddet, herunder oplysninger om hvordan Tilbuddet kan accepteres. NeuroSearchs aktionærer anbefales at læse Tilbudsdokumentet og tilhørende dokumenter, da de vil indeholde vigtige oplysninger.

Fonds. 6-18 - NeuroSearch DK Gefion - meddelelse om overtagelsestilbud DK - 27-04-2018