NeuroSearch og Teva Pharmaceutical International indgår aftale om udestående forpligtelser

Selskabsmeddelelse
16. maj 2018

NeuroSearch har i dag indgået aftale med blandt andre Teva Pharmaceutical International GmbH (Teva) om at frigøre Teva fra alle udestående forpligtelser, der følger af aftalen fra 2012 vedrørende overdragelse af NeuroSearchs rettigheder til Pridopidine. Ifølge den nu indgåede aftale vil NeuroSearch, i tilfælde af at Teva inden den 31. oktober 2018 indgår aftale med en identificeret tredjepart om salg og overførsel af Tevas rettigheder til Pridopidine, modtage en kontant betaling på USD 450.000. Denne aftale er en følge af Tevas beslutning om ikke at udvikle Pridopidine yderligere som følge af, at Pridopidine i et gennemført fase II studie udført af Teva ikke mødte sit primære endepunkt i Huntington’s sygdom, og at en identificeret tredjepart har potentiel interesse i aktivet.

Såfremt aftalen endeligt gennemføres vil det medføre, at NeuroSearchs resultatforventninger for 2018 ændres fra et underskud på 3,5 – 4,5 mio.kr. til et underskud på 0,8 – 1,8 mio.kr.

Allan Andersen, adm. direktør, telefon: 4016 3864

Om NeuroSearch
NeuroSearch A/S (NEUR) er noteret på NASDAQ Copenhagen A/S.

Vedhæftet fil

Fonds. 9 -18 - NeuroSearch DK