1. kvartal 2018: Jobindex er kommet godt fra start

Jobindex er kommet godt fra start i 1. kvartal 2018. Nettoomsætningen blev på 82 mio. kr. - en stigning på 5% i forhold til i 1. kvartal 2017, men korrigeret for påsken er nettoomsætningen pr. arbejdsdag steget med 10%. Driftsoverskuddet før renter og skat blev på 29 mio. kr. Jobindex er dermed godt på vej til at indfri forventningerne for hele 2018 om en nettoomsætning i niveauet 330 mio. kr. og et driftsoverskud før renter og skat i niveauet 100 mio. kr., svarende til en stigning på 10% i omsætning og overskud.

Jobmarkedet er stigende med begyndende mangel på arbejdskraft i visse jobkategorier, og vi forventer at stigningen vil fortsætte. Antallet af konkurrenter er til gengæld også stigende. Facebook har lanceret Facebook Jobs i maj måned, og vi forventer at Google lancerer Google Jobs i Danmark senest i 2019. Så til næste år konkurrerer Jobindex sandsynligvis med både Google, Facebook og LinkedIn, der er ejet af Microsoft. Jobindex er i fuld gang med at udvikle en række nye faciliteter for at imødegå konkurrencen.

Den nye persondataforordning betyder, at danske virksomheder skal til at modtage jobansøgninger via et ansøgningssystem. I maj måned lancerer Jobindex et nyt system ved navn QuickApply, hvor kandidaterne kan oprette en ansøgerprofil med deres CV på Jobindex. QuickApply kan overføre data til de danske ansøgningssystemer Emply og Elvium samt Jobindex' eget ansøgningssystem. Det gør det nemmere at søge job, fordi man slipper for at indtaste alle sine oplysningerne forfra, hver gang man søger et nyt job.

Vedhæftet fil

Kvartalsrapport 1. kvartal 2018