JLT Mobile Computers AB byter till Mangold Fondkommission AB som Certified Adviser

JLT Mobile Computers byter till Mangold Fondkommission AB som Certified Adviser

Växjö, Sverige, 28:e juni, 2018   * * *   JLT Mobile Computers, utvecklare och tillverkare av stryktåliga datorer för krävande miljöer, har ingått avtal med Mangold Fondkommission AB avseende tjänsten som Certified Adviser. Mangold Fondkommission AB tillträder som Certified Adviser den 1 juli 2018. Fram till dess kommer Remium att fortsatt agera Certified Adviser åt bolaget.

Läs mer om JLT Mobile Computers samt dess produkter på www.jltmobile.com.

Förfrågningar Presskontakt
JLT Mobile Computers (EMEA)JLT Mobile Computers Inc. (USA)PRismaPR
Per Holmberg, VDEric Miller, VD, JLT Inc.Monika Cunnington
Telefon: +46 470 53 00 53Telefon: +1 480 705 4200 x215Telefon: +44 20 8133 6148
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com
eric.miller@jltmobile.com
www.jltmobile.com
monika@prismapr.com
www.prismapr.com

Om JLT Mobile Computers
JLT Mobile Computers är en ledande utvecklare av stryktåliga mobila datorer för de tuffaste miljöerna. Datorerna av PC-typ är utvecklade och tillverkade i Sverige för professionellt bruk och kännetecknas av mycket hög driftsäkerhet trots fuktighet, damm, vibrationer, elektromagnetiska fält eller extrema temperaturer – driftsäkerhet som krävs för användning inom områden såsom transport, lager/logistik, skogsbruk, gruvdrift, automation, militär- och räddningsfordon. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare som tillhandahåller helhetslösningar och lokal support. Sedan företagets grundande har mer än 100 000 datorer levererats. Under 2017 omsatte JLT 113 MSEK. Huvudkontoret med utveckling, service och administration ligger i Växjö̈. Bolaget är sedan 2002 noterat på̊ NASDAQ OMX, First North under symbolen JLT med Remium Nordic Holding AB som Certified Advisor. För mer information, se JLTmobile.com. Du kan också följa JLT på LinkedIn.

Mangold Fondkommission AB New Certified Adviser for JLT Mobile Computers