Sanoma on saanut päätökseen Belgian naistenlehtien tuotevalikoimansa myynnin

Sanoma Oyj, lehdistötiedote, 29.6.2018 klo 19.20

Sanoma on saanut päätökseen Belgian naistenlehtien tuotevalikoimansa myynnin

Sanoma on saanut päätökseen Belgian naistenlehtien tuotevalikoimansa myynnin Roularta Media Groupille. Myyty liiketoiminta raportoidaan lopetettuna liiketoimintana Sanoman taloudellisessa raportoinnissa vuonna 2018 ja tilikaudelta 2017. Myydyn liiketoiminnan liikevaihto oli 81 milj. euroa vuonna 2017.

Myydyn liiketoiminnan yritysarvo (enterprise value) oli n. 34 milj. euroa, joka vastaa liikevoittokerrointa 5,5. Sanoma kirjasi 18 milj. euroa rakennejärjestelykuluja vertailukelpoisuuteen vaikuttavina erinä lopetettujen liiketoimintojen vuoden 2018 ensimmäisen vuosineljänneksen tulokseen. Kaupan toteutumisen johdosta Sanoma arvioi alustavasti kirjaavansa vertailukelpoisuuteen vaikuttavina erinä n. 29 milj. euron nettovoiton lopetettujen toimintojen vuoden 2018 toisen vuosineljänneksen tulokseen ja vapautuneiden toimitilojen vuokrasopimukseen liittyvän n. -11 milj. euron varauksen jatkuvien toimintojen vuoden 2018 toisen vuosineljänneksen tulokseen.

Kaisa Uurasmaa, sijoittajasuhde- ja yritysvastuujohtaja, puh. 040 560 5601

Sanoma

Sanoma on median ja oppimisen edelläkävijä, jolla on päivittäin vaikutus miljoonien ihmisten elämään. Tarjoamme kuluttajille merkityksellistä sisältöä, yritysasiakkaillemme ainutlaatuisia markkinointiratkaisuja ja autamme opettajia kehittämään jokaisen lapsen taitoja.

Sanoma toimii Suomessa, Hollannissa, Puolassa, Belgiassa ja Ruotsissa. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 1,4 miljardia euroa ja työllistimme yli 4 400 ammattilaista. Sanoman osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoja osoitteessa www.sanoma.com/fi.