Moody’s nostaa Aktia Pankin talletusten ja etuoikeutettujen vakuudettomien lainojen luokitukset A1-luokkaan, vakaat näkymät

Aktia Pankki Oyj
2.7.2018 klo 9.00

Moody’s Investors Service on korottanut Aktia Pankin pitkän ja lyhyen aikavälin talletusten luokituksen luokasta A3/P-2 luokkaan A1/P-1 ja pitkän aikavälin vakuudettomien etuoikeutettujen lainojen luokituksen A3:sta A1:een. Pankin Baseline Credit Assessment (BCA) korotettiin luokkaan a3. Lisäksi vieraan ja paikallisen valuutan counterparty risk -luokitukset (CRR) korotettiin luokkaan Aa3/P-1 ja pitkän ja lyhyen aikavälin counterparty risk -arvioinnit (CR) luokkaan Aa3(cr)/P-1(cr). Talletusten ja etuoikeutettujen lainojen luokitusten pitkän aikavälin näkymät muutettiin positiivisista vakaiksi.

Moody’sin mukaan luokituksen noston pääsiallinen tekijä on Aktia Pankin itsenäisten rahoitussuoritusten jatkuva paraneminen viimeisten kahden vuoden aikana sekä pankin tulojen onnistunut hajauttaminen varainhoitotoiminnan laajentamisen kautta.

- Luokituksen parantaminen heijastaa sitä työtä, jota olemme tehneet tulojen siirtämiseksi enemmän varainhoidon suuntaan sekä kustannustehokkuuden parantamiseksi muuttamalla toimintojen organisointia ja kustannusrakennetta, sanoo Outi Henriksson, CFO.

Moody’sin tiedote on luettavissa kotisivuillamme (www.aktia.com) kohdassa Sijoittajasuhteet > Velkasijoittajat ja Luottoluokitus.

Aktia Pankki Oyj

Lisätietoja:
CFO Outi Henriksson, puh. +358 10 247 6236
Head of Treasury, Timo Ruotsalainen, puh. +358 10 247 7211

Jakelu:
tiedotusvälineet
www.aktia.com

Aktia tarjoaa laajan valikoiman pankki-, varainhoito-, vakuutus- ja kiinteistönvälitysratkaisuja. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 380 000 asiakasta, joita palvellaan konttoreissa, verkossa, mobiileissa käyttöliittymissä ja puhelimitse. Aktian osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta saa osoitteesta www.aktia.com.