Hedera Group utser Linda Uddén till vice VD

Stockholm den 6 juli 2018

Linda Uddén utses till vice VD för Hedera Group AB (publ)

Styrelsen i Hedera Group AB (publ), noterat på Nasdaq First North, har beslutat utse Linda Uddén till vice verkställande direktör i Hedera Group AB

Hedera Group har under våren genomfört ett antal förvärv och vill förstärka den operativa delen genom tillsättande av en vice VD.

Syfte
Hedera behöver ha fokus på den operativa delen efter genomförda förvärv under våren. Linda Uddén har lång erfarenhet av bemanning inom vården i ledande befattningar och tillför ytterligare kompetens som krävs för att utveckla Hedera mot uppställda mål. Linda Uddén kommer från en tjänst som Sverigechef för Centric Care AB som bemannar inom vården.

Som vice VD i Hedera-koncernen kommer Linda arbeta med att plocka fram de synergier som finns mellan bolagen i syfte att öka omsättning och resultat. Linda kommer att medverka vid genomförandet och implementering av nya företagsförvärv.

”Jag har arbetat länge med Linda och vet att hon har en mångsidig kunskap gällande olika typer av bemanning och rekrytering med en tidigare erfarenhet av snabbväxande bemanningsföretag. Med Linda inom Hedera-gruppen är vi bra rustade för det omfattande utvecklingsarbete vi har påbörjat ”, säger Maria Nordin vd Hedera Group.

”Jag ser fram emot att få jobba med en seriös aktör som Hedera och tillsammans med Maria Nordin fortsätta arbetet med att bli den ledande koncernen inom vårdbemanning.” säger Linda Uddén

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB 08-503 015 50.

För ytterligare frågor, kontakta:
Maria Nordin, vd Hedera Group, 0730-415820 eller mail: maria.nordin@hederagroup.se
Bertil Haglund, ordförande, 0707 222 644 eller mail: bertil.haglund@hederagroup.se

Hedera Group AB
Hedera Group AB (publ), noterat på Nasdaq First North, erbjuder bemanning och rekrytering inom nischade yrkeskategorier. Genom dotterbolagen Ambio Helse, Medical Baerhendtz & Haeger, Läkarresurs, Pridoc, Svensk Läkartjänst LILAB, Addus Care och Hedera Socionom erbjuds bemanning för vård inom olika specialiteter. Hedera Ekonomi erbjuder även ekonomitjänster.