NeuroSearch A/S – Delårsrapport for 1. halvår 2018

Selskabsmeddelelse
30. august 2018

Nedenfor følger delårsrapport for NeuroSearch for 1. halvår 2018. Rapporten i sin helhed fremgår af vedlagte PDF-fil.

NeuroSearch realiserede et underskud af primær drift på 2,8 mio.kr. i første halvår 2018 (underskud på 2,3 mio.kr. i samme periode 2017).

Det regnskabsmæssige resultat blev et underskud på 3,0 mio.kr. (underskud på 2,5 mio.kr. i samme periode 2017).

Selskabets likvide midler udgjorde 70,4 mio.kr. pr. 30. juni 2018 (65,9 mio.kr. pr. 30. juni 2017).

Opdatering på selskabet
NeuroSearch indgik den 15. maj 2018 (selskabsmeddelse nr. 9-18) en aftale med blandt andre Teva Pharmaceutical International GmbH (Teva) om at frigøre Teva fra alle udestående forpligtelser, der følger af aftalen fra 2012 vedrørende overdragelse af NeuroSearchs rettigheder til Pridopidine. Ifølge den nu indgåede aftale vil NeuroSearch, i tilfælde af at Teva inden den 31. oktober 2018 indgår aftale med en identificeret tredjepart om salg og overførsel af Tevas rettigheder til Pridopidine, modtage en kontant betaling på USD 450.000 (2,7 mio.kr.). Denne aftale er en følge af Tevas beslutning om ikke at udvikle Pridopidine yderligere som følge af, at Pridopidine i et gennemført fase II studie udført af Teva ikke mødte sit primære endepunkt i Huntington’s sygdom, og at en identificeret tredjepart har potentiel interesse i aktivet.

Nordic Transport Group Holding A/S (herefter: NTG Holding) og Gefion Group Investments A/S (herefter: Gefion) offentliggjorde i maj og juni måned købstilbud til aktionærerne i NeuroSearch (fondsbørsmeddelse 10-18, 11-18 og 12-18). Der henvises til afsnittet om begivenheder efter balancedagen for det endelige resultat.

NeuroSearch opgjorde pr. 31. december 2017 de ikke indregnede fremførbare skattemæssige underskud i moderselskabet til ca. 1.714 mio.kr. og fradragsberettigede midlertidige forskelle til ca. 77 mio.kr., i alt ca. 1.791 mio.kr. Det ikke indregnede skatteaktiv vil under bestemte betingelser kunne udnyttes helt eller delvist af en potentiel køber af NeuroSearch.

Finansielle forventninger til 2018
Baseret på de realiserede og forventede omkostninger i anledning af NTG Holding’s og Gefion’s' overtagelsestilbud samt afviklings- og overdragelsesomkostninger og omkostninger til opretholdelse af børsnotering m.v. frem til udgangen af 2018 vurderes underskud af primær drift at blive i niveau 5 mio. kr. uden gennemførelse af aftalen med Teva. Såfremt den indgåede aftale med Teva endeligt gennemføres, bliver resultatet USD 450.000 bedre.

Begivenheder efter balancedagen
Den 2. juli 2018 (meddelelse nr. 14-18) meddelte bestyrelsen i NeuroSearch sin samlede redegørelse vedrørende de to overtagelsestilbud fra Gefion hhv. NTG Holding.

Den 9. august 2018 (meddelelse nr. 15-18) meddelte Gefion, at accepten af deres betingede frivillige overtagelsestilbud til aktionærerne i NeuroSearch var blevet opgjort, og på baggrund af den endelige sammentælling af accepter bortfaldt Gefions tilbud.

Den 13. august 2018 (meddelelse nr. 17-18) meddelte NTG Holding det endelige resultat af NTG Holding’s overtagelsestilbud. På baggrund af den endelige optælling af modtagne accepter havde NTG Holding modtaget accepter svarende til 17,83 procent af aktiekapitalen og stemmerettighederne i NeuroSearch. Sammen med NTG Holding’s eksisterende beholdning af aktier i NeuroSearch besad NTG Holding efter afviklingen af NTG Holding’s tilbud 5.534.028 aktier svarende til 22,54 procent af den samlede aktiekapital og alle stemmerettigheder i NeuroSearch. Handelsdagen for afvikling af NTG Holdings tilbud var 16. august 2018.

Den 23. august 2018 (meddelelse nr. 21-18) indkaldte bestyrelsen til ekstraordinær generalforsamling med henblik på valg af nye bestyrelsesmedlemmer. Den ekstraordinær generalforsamling finder sted fredag den 14. september 2018, kl. 11 hos Kromann Reumert, Sundkrogsgade 5, 2100 København Ø.

Karin Garre                                Allan Andersen
 Bestyrelsesformand                    Adm. direktør

Allan Andersen, adm. direktør, telefon: 4016 3864

Om NeuroSearch
NeuroSearch A/S (NEUR) er noteret på NASDAQ Copenhagen A/S.

Vedhæftet fil

Fonds. 23-18 - Q2 DK