Mike Smith, expert in financiële dienstverlening, wordt partner in de Europese Private Equity-activiteit van Bain & Company

LONDEN, Nov. 06, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mike Smith, een expert in financiële dienstverlening en private equity, wordt partner bij Bain & Company in de Private Equity-activiteit van de firma in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMOA). Hij is gevestigd in het Londense kantoor van Bain & Company.

Mike, die over meer dan 20 jaar managementadvieservaring beschikt, gaf leiding aan teams tijdens de diverse fasen van de beleggingslevenscyclus. Hij is een expert in waardecreatie-uitvoering, beleggingsstrategie, due diligence, transactiestrategie en -structurering, consortiumbeheer, integratie na fusies en beursintroducties.

In zijn nieuwe functie zal Mike zich concentreren op het uitbreiden van de expertise van Bain & Company in het ecosysteem van de financiële diensten, met een specifieke focus op due diligence en werk na overnames. Hij zal de capaciteit van de firma op de wholesale-markten opvoeren en zijn werk met private equity-fondsen uitdiepen, waarbij hij uit zijn eerdere ervaring kan putten om de activiteiten bij large-cap en mid-cap private equity-klanten uit te breiden.

“Mike is een integraal element van het groeiende Private Equity-team”, stelt Christophe De Vusser, hoofd van de Private Equity-activiteit van Bain & Company in EMOA. “Zijn uitgebreide ervaring in beleggingen en waardecreatiestrategieën en zijn focus op resultaten zullen een belangrijke troef zijn voor onze klanten in de hele regio. Hij zal ook een sleutelrol spelen om ons te helpen bij de uitbouw van ons team voor financiële diensten in private equity, een groeisector die belangrijk is voor veel private equity-beleggers.”

Naast de sector van de financiële diensten heeft Mike ook gewerkt met uiteenlopende blue-chip bedrijven en private equity-fondsen in de sectoren van de technologie, IT-diensten, bedrijfsdiensten en infrastructuur.

“Bain & Company wordt alom erkend als de marktleider voor adviesdiensten aan de private equity-sector”, vertelt de heer Smith. “Ik ben opgetogen aan de slag te kunnen gaan bij zo'n gerenommeerd, goed aangeschreven team, en ik kijk ernaar uit onze klanten te helpen om succes te boeken in een ruim scala van transactie- en strategiethema's.”

Voor hij in 2018 bij Bain & Company kwam, was Mike een partner bij Oliver Wyman in Londen.

Hij behaalde zijn diploma in Manufacturing Engineering aan de University of Cambridge.

Noot van de uitgever: Voor een interview kunt u contact opnemen met Dan Pinkney op dan.pinkney@bain.com of +1 646 562 8102

Over de Private Equity-activiteiten van Bain & Company
Bain & Company is de marktleider in consultancy voor de private equity-sector (PE) en zijn belanghebbenden. Private equity-consultancy bij Bain & Company is de afgelopen 15 jaar met een factor dertien gegroeid, en is nu goed voor bijna een kwart van de wereldwijde omzet van de firma. Bain & Company beschikt over een wereldwijd netwerk van meer dan 1000 ervaren professionals voor PE-klanten. De omzet van de firma bedraagt ruim het drievoudige van de op een na grootste consultancyfirma voor PE-klanten.

Het werk van Bain & Company met PE-bedrijven omvat financieringstypes – buy-out, infrastructuur, vastgoed en schuld, naast hedgefondsen – voor veel van de grootste institutionele beleggers, zoals staatsfondsen, pensioenfondsen, stichtingen en familiebeleggingsinstellingen. Bain & Company biedt zijn klanten ondersteuning bij een ruim scala van doelstellingen, zoals transactiegenerering, due diligence, direct werk na overnames, voortdurende waardetoevoeging, uitstap, bedrijfsstrategie en -activiteiten, en strategieën voor institutionele beleggers.

Over Bain & Company
Bain & Company is het managementadviesbureau waar 's werelds bedrijfsleiders een beroep op doen als zij resultaten willen zien. Bain adviseert zijn klanten inzake strategie, activiteiten, informatietechnologie, organisatie, private equity, digitale transformatie en strategie, en fusies en overnames, door praktische inzichten te ontwikkelen waar de klanten op kunnen bouwen, en vaardigheden over te dragen om verandering tot een succes te maken. De firma stemt haar incentives af op haar klanten door haar vergoedingen te koppelen aan de resultaten. De klanten van Bain hebben een vier maal hoger rendement geboekt dan de aandelenmarkt. Bain, dat werd opgericht in 1973, heeft 57 kantoren in 36 landen, en zijn diepgaande expertise en klantenbasis zijn gesitueerd in alle bedrijfstakken en economische sectoren. Ga voor meer informatie naar: www.bain.com. Volg ons op Twitter @BainAlerts.

Contactpersoon pers:
Dan Pinkney