Stockwik i förvärvsprocess

TRANSAKTIONEN I KORTHET

Stockwik Förvaltning AB (publ) befinner sig i dag den 3 september 2019 i slutskedet av en pågående förvärvsprocess. Det rör sig om ett företag som under det senast presenterade räkenskapsåret omsatte 40 MSEK med ett rörelseresultat på drygt 8 MSEK (EBITDA). Företaget är verksamt i hälsovårdsbranschen.

Med det förvärvsobjektet medräknat uppgår Stockwikkoncernens rörelseresultat till drygt 30 MSEK (EBITDA) och omsättning till över 400 MSEK räknat som rullande tolv månader i den nu befintliga koncernstrukturen med de övriga portföljbolagen Galdax, Stans Gummiverkstad och Däckcentrum (industri), BergFast och AFF (markservice), MBF, KRVVS, Vaxholms Värmeservice och NF Måleri (fastighetsservice).

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Stockwik Förvaltning AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 september 2019 kl. 17:30 (CET).

För ytterligare information kontakta:

David Andreasson, VD
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Telefon: Nollsjunolltresexåttatrettonnittionio

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq OMX Stockholm Small Cap med koden STWK.

Stockwik i förvärvsprocess 190903