Jaakko Pöyry Groupille neljä merkittävää raideliikenneprojektia Saksassa

BPI-Consult GmbH, joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri ja ympäristö -liiketoimintaryhmään, on saanut Saksan rautatieyhtiöltä Deutsche Bahn AG:lta neljä merkittävää raideliikenneprojektia. Toimeksiantojen yhteenlaskettu arvo on 10,3 miljoonaa euroa.

Projekteista kolme käsittää rakennustöiden ja viestitysjärjestelmien asennuksen valvonnan rataosuuksien Hampuri-Berliini, Ingolstadt-München ja Halle-Leipzig parannustöissä, ja ne toteutetaan vuosina 2002-2005. Neljäs projekti on parannussuunnitelma radalle Mainz-Koblenz-Köln. Suunnitelman on määrä valmistua 2003.

BPI-Consult GmbH on eräs Saksan johtavia liikennekonsultteja. Yhtiön nyt saamat tehtävät vahvistavat edelleen BPI-Consultin asemaa raideliikennesektorilla.

Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Jaakko Pöyry Infra. Sen liikevaihto v. 2001 oli 108 miljoonaa euroa. Liiketoimintaryhmällä on toimistoja 12 maassa ja se työllistää 1200 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen